Vi ste prorok

Prije otprilike mjesec dana naletio sam u jednim novinama na anketu koja se bavila stavovima naših građana prema turizmu i turistima, kako stranima, tako i domaćima. Na prvu ruku me šokirao podatak kako u Dalmaciji oko 40% ispitanika smatra kako im turisti donose više štete nego koristi. Nakon toga sam samo povezao taj podatak sa povratnom informacijom koju nam turisti šalju po raznim anketama i sve mi je postalo jasno. Kakvo ponašanje očekujete prema osobi za koju smatrate da će Vam donijeti više štete nego koristi? Ljubazno ili neljubazno? Koliko ćete takvoj osobi izaći u susret? Koliko ćete željeti da Vam se takva osoba vrati ili osjeća dobrodošlo? Ankete uostalom to i pokazuju. Većina turista hvali naše lijepo more i prirodu, a onda počnu nabrajati neugodna iskustva s konobarima, hotelijerima, domaćima – njihovu neljubaznost, grubo ponašanje, neusmjerenost gostima…

Stav i uvjerenja koje imamo o nekoj temi, proizvodu ili osobi određuju naše ponašanje.  Ako smatram da je proizvod koji prodajem skup ili osobno nemam dobro mišljenje o njemu, teško da ću ga ikada ponuditi. Kada ga ne ponudim, korisnik ne zna za njega i teško da će ga kupiti. Na kraju dobivam potvrdu onoga što sam mislio i na početku : tržište ne prihvaća proizvod, dakle bio sam u pravu kad sam govorio da je preskupo ili neprimjereno. Što mislite kako turisti reagiraju na osobe koje su neljubazne i od kojih ne dobivaju dobrodošlicu. Pa postaju zajedljivim, naporni, prigovaraju i žale se! Pa tko onda ne bi pomislio kako donose više štete nego koristi. Bili ste u pravu!

Vi ste prorok. Vaše misli stavovi i uvjerenja imaju tendenciju potvrđivanja. Ako mislite da ćete prodati u pravu ste. Ako mislite da nećete prodati opet ste u pravu. Ako mislite da imate loš tim u pravu ste, ako mislite da imate dobar tim u pravu. Vaši stavovi i razmišljanja imaju tendenciju ostvarivanja. To mogu prikazati i ovako :

STAV – vodi do – PONAŠANJA – vodi do – REAKCIJE DRUGE STRANE – vodi do POTVRDE STAVA

Extra mile :

1.     Zašto imate teške korisnike? Zašto prodajete proizvod koji ne ide na tržištu? Kako su baš Vas zapali teški djelatnici? Ispišite na papir stavove koje imate o svojem proizvodu, kupcima, sebi, djelatnicima. Kakvi su oni? Započnite 20 rečenica sa Moj proizvod je… ili Moji kupci su…

2.     Razmislite o tome kako ti Vaši stavovi utječu na Vaše ponašanje?

3.     Sviđa li Vam se svijet koji ste si kreirali?

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s