Tko sve radi u marketingu?!

kamiondzije_21

Moj se dobar prijatelj sa svojom obitelji prošli vikend uputio na jedan od toliko popularnih adventskih izleta. Izlet je uplatio u jednoj od naših najvećih turističkih agencija. Putovanje je bilo idilično sve do trenutka kada je na jednom od stajanja za odmor primjetio kako jedna od guma na autobusu izgleda malo čudnije, štoviše prilično prazno. Zabrinut za sigurnost sebe i svoje obitelji otišao je do vozačkog para i skrenuo im pozornost na ono što je primjetio. Vozači su reagirali kao da im je stao na žulj : odmah su povisili ton i zaredale su rečenice poput “Tko si ti da meni pričaš o autobusu?!” Vidjevši s kime ima posla, prijatelj se povukao i autobus je krenuo za odredište prema satnici s programa. Sve bi i bilo po programu, da par desetaka kilometara kasnije, usred vožnje nije pukla dotična guma. Srećom, autobus se uspio zaustaviti uz krajnje napore bez izletanja ili sudara s drugim vozilima. Naravno, pun užasnutih putnika kojima se putovanje iz snova pretvorilo u noćnu moru!

Dotična agencija ima sjajan marketing. Njihove maštovite oglase možete pronaći svakodnevno diljem medija, njihova web stranice je čak i međunarodno poznata, katalozi su puni odličnih programa i moderno dizajnirani, osoblje po poslovnicama, čak i relativno ljubazno. U jednoj rečenici marketing radi odličan posao! Ali kao i većina kompanija i oni zaboravljaju definiciju marketinga pionira gerila marketinga, koji je nedavno gostovao u Zagrebu, Jay Levinsona : “Marketing je svaka komunikacija bilo kojeg dijela i osobe iz vaše kompanije s bilo kojom osobom izvan kompanije!”

Džaba vam super web i pune novine sjajnih oglasa, kada izaberete idiote da voze vaše putnike i da se deru na njih. Ti “šoferi” su jednako važni dio vašeg marketinga kao i sve ostalo. Uglavnom zaboravljamo na tu činjenicu i mislimo da marketing počinje i završava na 4.katu ili gdje se već nalazi u našoj kompaniji.

2 comments on “Tko sve radi u marketingu?!

  1. Pozdrav, prijatelj ovdje!
    Upravo smo se prije 2h vratili s putovanja. Putovanje o kojem piše naš bloger je od lani, a nakon što sam ja napisao e-mail o tome, uz ispriku smo dobili i besplatno putovanje u istoj protuvrijednosti. Upravo došli. Bilo savršeno.
    Što je najvažnije: sreli smo danas i vodiča koji je bio s nama prošle godine… opet mi se zahvalila na tom e-mailu i kaže da su se mnoge stvari promijenile u njenoj kompaniji zbog tog mejla… Samo da kažem da nas je vozio najprofesionalniji vozač kojeg sam ikada vidio, u predivnom autobusu koji iznutra izgleda kao avion. Sve u svemu – pokazali su se kao firma koja uči na temelju inputa koje dobiva od korisnika. S onim bahatim vozačima od lani više ne surađuju (slika je više nego prikladna)…
    PS: Za dva tjedna idemo s njima na još jedno putovanje 🙂 Upravo zato jer su pokazali da im je stalo. I to je meni puno važnije od njihovog marketinga.

  2. Pozdrav !

    Nadovezao bih se na komentar aramic. Naime, sada kad je ekipa shvatila da si ti u busu, naravno, bili bi ludi da ne obrate posebnu paznju na tehnicke detalje (sofer, bus, posebna zahvaljivanja, pa mozda i pokoji pokloncic) i da ti ovo putovanje ucine maksimalno ugodnim. No moj crv sumnje neda mi mira, pa onako imam osjecaj samo prokomentirati 🙂 Da li je kompletna paleta usluga unaprijedjena, mozemo samo nagadjati 🙂

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s