Koliko su glupi vaši klijenti?

 

travset

Ukoliko ste čest gost hotela, sigurno ste primjetili naljepnicu u kupaonici, obično postavljenu uz ogledalo. Uz neki motiv iz prirode (šuma,more, deflin koji veselo iskače iz vode…) stoji apel na našu ekološku svijest, da razmislimo i po mogućnosti više puta koristimo iste ručnike, jer time umnogome spašavamo delfine, srne i ine članove flore i faune. U većini hotela u kojima boravim tijekom svojih putovanja, postavljam si pitanje iz naslova : Zašto me hotel tretira kao idiota i misli da ću povjerovati o priču o zaštiti mora i delfina. Jedina stvar koju hotel štiti je vlastita profitbilnost -manje opranih ručnika je manje troškova za taj hotel kroz manje energije, detrdženta i radnih sati. 

Na tekst me potaknuo mali austrijski hotel u kojem sam bio prije tri tjedna. Tamo su me cijenili kao gosta, usprkos tom natpisu. Hotel je bio usklađen s tom naljepnicom – svugdje su imali štedne žarulje, na hodnicima su bile posude za recikliranje različitih vrsta otpada, hrana je bila ekološka i uzgojena na vlastitoj farmi, struja se gasila gdje god nije bilo nikoga ili poslije određenog vremena u noći… Ne možete mi pričati da spašavate delfine kroz neoprane ručnike, dok ostatak vaše organizacije (hotela) šalje drugačiju poruku kroz rasipanje te iste energije ili neekološko ponašanje na drugim razinama. Molim da me tretirate kao razumnu osobu i ne prodajete mi priče o ekologiji – radije stavite zašto stvarno  ne želite da mijenjam tako često ručnike. Pravi primjer sam vidio tijekom putovanja u Švedskoj, gdje sam imao priliku prenoćiti u hotelu iz lanca Scandic. U svakoj sobi imaju jasno označeno 40 točaka kroz koje štede energiju i čuvaju okoliš. Njima vjerujem! A baš ne kupujem od ljudi kojima na vjerujem!

Ovakvo ponašanje prema klijentima gledam gotovo svakodnevno u radu s prodavačima – prodaju priču kupcima tretirajući ih da su totalno glupi i da ne mogu progledati kroz njihove laži. Uzmite samo priče oko termina isporuke : u mnogim djelatnostima prodavači da bi dobili narudžbu lažu oko termina isporuke robe. “Vaš auto će doći do kraja svibnja!” Kada isti auto ne dođe u terminu kada su rekli da će doći, počinju nove laži : “Imamo komplikacije oko carinjenja! Samo što nije! Tvornica je u remontu!” Kupci počinju biti nervozni, a prodavači počnu vapiti za načinom na koji raditi s takvim “teškim” klijentima! Zar stvarno mislite da tržište već ne zna da lažete?! Kupci već uračunavaju vaše kašnjenje u svoje planove. Jedino što dobivate takvim tretiranjem klijenata je gubitak njihovog povjerenja, a samim time mogućnosti njihovog odlaska kod drugih ponuđača. Jedino davanje obveze da će se nešto napraviti i održavanje te iste obveze donosi zadovoljne klijente koji nastavljaju kupovati kod vas i preporučuju vas drugima. Zapravo, preporuku ćete dobiti i u jednom i u drugom slučaju. Pitanje je samo želite li da vas kupci preporučuju drugima kao kompaniju s kojom se isplati raditi ili kao onu koju treba zaobilaziti u širokom luku!

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s